Beditom

Regulamin serwisu internetowego

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://beditom.pl (dalej jako: „Serwis Internetowy” lub „Serwis”).

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego. Niniejsze warunki regulują zasady korzystania z funkcjonalności i zasobów Serwisu Internetowego, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem,

Zespół beditom.pl

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO BEDITOM.PL

SPIS TREŚCI:

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
  2. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO
  3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM
  4. FORMULARZ ZAPYTANIA, ZAPYTANIE OFERTOWE
  5. KONTO, REJESTRACJA PRODUKTU, KORZYSTANIE Z PANELU RMA
  6. KONFIGURATOR PRODUKTU
  7. WYSZUKIWARKA
  8. KONTAKT Z NAMI
  9. REKLAMACJE DOTYCZĄCE SERWISU INTERNETOWEGO
  10. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
  11. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  12. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
  13. PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE
  14. PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO
  15. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
  16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 1     POSTANOWIENIA WSTĘPNE

  1. Właścicielem Serwisu Internetowego jest spółka BEDITOM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Gdyni (adres siedziby i do korespondencji: ul. Północna 1d, 81-029 Gdynia), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000948691; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 772 800,00 zł; NIP: 5861030703, REGON: 190832322, adres poczty elektronicznej: biuro@beditom.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 58 667 37 10 (dalej jako: „Usługodawca”).
  2. Niniejszy Regulamin i wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wszystkie osoby korzystające z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów albo Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
  3. Niniejszy Regulamin Serwisu Internetowego stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Przedmiotem niniejszego Regulaminu jest określenie warunków korzystania z Usług Elektronicznych dostępnych w Serwisie. Serwis Internetowy nie jest sklepem internetowym i nie umożliwia zakupu prezentowanych w nim Produktów BEDITOM. Zawarcie umowy sprzedaży może nastąpić w jednym z salonów sprzedaży Usługodawcy, za pośrednictwem odrębnej od niniejszego Serwisu strony do składania zamówień dla klientów B2B lub poprzez złożenie zamówienia na odległość po kontakcie z Usługodawcą, w tym np. po kontakcie ze strony Usługodawcy po wcześniejszym przesłaniu przez Użytkownika zapytania za pośrednictwem Formularza Zapytania. Niniejszy Regulamin nie zawiera również warunków reklamacji oraz odpowiedzialności gwarancyjnej Usługodawcy za Produkty BEDITOM. Warunki gwarancji znaleźć można we właściwej Karcie Gwarancyjnej dołączonej do Produktu BEDITOM.
  4. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie mają następujące znaczenia:
    1. FORMULARZ ZAPYTANIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na stronach Serwisu Internetowego, umożliwiający Użytkownikowi wysłanie wiadomości bezpośrednio do Usługodawcy.
    2. FORMULARZ REJESTRACJI – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na stronach Serwisu Internetowego, umożliwiający Użytkownikowi zarejestrowanie Produktu BEDITOM w celu uzyskania lub przedłużenia ochrony gwarancyjnej od Usługodawcy na zasadach określonych w Karcie Gwarancyjnej.
    3. KARTA GWARANCYJNA – dokument gwarancyjny dołączony do Produktu BEDITOM, który określa warunki udzielania gwarancji na Produkt przez Usługodawcę oraz uprawnienia przysługujące kupującemu z tytułu gwarancji.
    4. KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
    5. KONFIGURATOR PRODUKTU – Usługa Elektroniczna, interaktywne narzędzie służące do stworzenia wizualizacji (projektu) Produktu poprzez wybór indywidualnych cech i elementów Produktu przez Użytkownika. Projekty Produktów stworzone w Konfiguratorze Produktu mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.
    6. KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    7. KONTO UŻYTKOWNIKA, KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (login) i hasłem zbiór zasobów Użytkownika w systemie teleinformatycznym Serwisu Internetowego, w którym gromadzone są dane podane przez Użytkownika, informacje o zarejestrowanych Produktach BEDITOM, reklamacjach złożonych przez niego za pomocą Panelu RMA oraz innych działaniach w Serwisie Internetowym.
    8. PANEL RMA – Usługa Elektroniczna będąca funkcjonalnością Konta Użytkownika, tj. interaktywny moduł umożliwiający Użytkownikowi złożenie zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu gwarancji do Usługodawcy.
    9. PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.).
    10. PRODUKT BEDITOM, PRODUKT – brama, drzwi lub inny towar marki BEDITOM należącej do Usługodawcy. Katalogi Produktów BEDITOM dostępne na stronach Serwisu Internetowego mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.
    11. PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    12. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
    13. SERWIS INTERNETOWY, SERWIS – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym https://beditom.pl.
    14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
    15. USŁUGODAWCA – spółka BEDITOM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Gdyni (adres siedziby i do korespondencji: ul. Północna 1d, 81-029 Gdynia), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000948691; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 772 800,00 zł; NIP: 5861030703, REGON: 190832322, adres poczty elektronicznej: biuro@beditom.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 58 667 37 10.
    16. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
    17. UŻYTKOWNIK – (1) osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową (tj. niebędąca w tym wypadku konsumentem); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która korzysta lub zamierza korzystać z Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych.
    18. WYSZUKIWARKA – Usługa Elektroniczna, interaktywna wyszukiwarka dostępna na stronach Serwisu Internetowego, umożliwiająca Użytkownikowi wyszukiwanie i przeglądanie partnerskich punktów sprzedaży dystrybuujących Produkty BEDITOM.

§ 2     OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

  1. Wszelkie reklamy, cenniki, katalogi i inne informacje o Produktach BEDITOM zamieszczone na stronach Serwisu Internetowego mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Zawarcie umowy sprzedaży może nastąpić w jednym z salonów sprzedaży Usługodawcy, za pośrednictwem odrębnej od niniejszego Serwisu strony do składania zamówień dla klientów B2B lub poprzez złożenie zamówienia na odległość po kontakcie z Usługodawcą, w tym np. po kontakcie ze strony Usługodawcy po wcześniejszym przesłaniu przez Użytkownika zapytania za pośrednictwem Formularza Zapytania.
  2. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, tematyką oraz niniejszym Regulaminem, a w szczególności w zgodzie z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Użytkowników oraz osób trzecich.
  3. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownikowi zabrania się przesyłania za pośrednictwem Serwisu niezamówionych informacji handlowych (spam). Użytkownik zobowiązany jest nie podejmować działań, których celem lub skutkiem może być zakłócenie prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Użytkownik obowiązany jest korzystać z funkcjonalności i zasobów Serwisu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Użytkowników.
  4. Do prawidłowego korzystania z Serwisu Internetowego niezbędne jest spełnienie przez Użytkownika następujących wymagań technicznych: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; oraz (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  5. Usługodawca przestrzega art. 6 ust. Aktu o Usługach Cyfrowych, zgodnie z którym: W przypadku świadczenia usługi społeczeństwa informacyjnego polegającej na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za informacje przechowywane na wniosek odbiorcy usługi, pod warunkiem że dostawca: a) nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach; lub: b) podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
  6. Korzystanie z Serwisu Internetowego wiąże się ze standardowymi zagrożenia występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego Użytkownika, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Użytkownika. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby każdy Użytkownik zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.
  7. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w okresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności https://beditom.pl/polityka-prywatnosci/   opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików Cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne,
    z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (np. korzystanie z Usług Elektronicznych oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).

§ 3     USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM

  1. Korzystać z Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Użytkownik.
  2. Korzystanie z Usług Elektronicznych jest nieodpłatne.
  3. Usługodawca udostępnia Użytkownikom w szczególności następujące Usługi Elektroniczne:
    1. Formularz Zapytania,
    2. Konto (w ramach konta również: Formularz Rejestracji Produktu, Panel RMA),
    3. Konfigurator Produktu,
    4. Wyszukiwarka.
  4. Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest w niniejszym Regulaminie oraz na stronach Serwisu Internetowego.
  5. Jakiekolwiek informacje, treści i dane przesyłane, przechowywane, rozpowszechniane lub udostępniane przez Użytkownika za pośrednictwem Serwisu Internetowego powinny być rzetelne, zgodne z prawem oraz zawierać prawdziwe informacje. Niedozwolone jest przesyłanie treści naruszających zasady netykiety, treści obraźliwych, wulgarnych, nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu lub ksenofobii oraz treści zawierających informacje, które są nieprawdziwe lub mogą wprowadzić w błąd Usługodawcę albo inne osoby, a także zawierające treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne strony, firmy, produkty i usługi, w szczególności konkurencyjne względem Usługodawcy i jego Serwisu Internetowego.

§ 4     FORMULARZ ZAPYTANIA, ZAPYTANIE OFERTOWE

  1. Formularz Zapytania umożliwia złożenie zapytania ofertowego skierowanego do Usługodawcy. Formularz Zapytania nie umożliwia złożenia zamówienia a jedynie skierowanie zapytania o ofertę Usługodawcy.
  2. Korzystanie z Formularza Zapytania możliwe jest po przejściu do właściwej zakładki lub z poziomu strony konkretnego Produktu BEDITOM na stronie Serwisu Internetowego. Wysłanie wiadomości za pomocą Formularza Zapytania wymaga dokonania dwóch kolejnych kroków przez Użytkownika – (1) wypełnienia Formularza Zapytania danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięcia na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zapytania pola akcji – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W Formularzu Zapytania niezbędne jest podanie przez Użytkownika co najmniej treści wiadomości kierowanej do Usługodawcy, a także danych kontaktowych Użytkownika (tj. imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), które umożliwią udzielenie odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać również numer telefonu kontaktowego.
  3. Usługa Elektroniczna Formularz Zapytania świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania wysyłania wiadomości za jego pośrednictwem przez Użytkownika. Wiadomość wysłana za pomocą Formularza Zapytania ma wyłącznie charakter zapytania i nie rodzi po stronie Użytkownika żadnych zobowiązań w stosunku do Usługodawcy.

§ 5     KONTO, REJESTRACJA PRODUKTU, KORZYSTANIE Z PANELU RMA

  1. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie czterech kolejnych kroków przez Użytkownika – (1) przejściu do strefy klienta na stronie Serwisu wypełnieniu formularza rejestracji, (2) kliknięciu pola akcji oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany na podany adres poczty elektronicznej. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Użytkownika następujących danych Użytkownika: nazwa użytkownika, adres poczty elektronicznej oraz hasło.
  2. Każdy Użytkownik obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany. Użytkownik bez zgody Usługodawcy może posiadać tylko jedno Konto w Serwisie Internetowym w tym samym czasie.
  3. Użytkownik obowiązany jest do utrzymania danych dostępowych do Konta w tajemnicy przed osobami trzecimi. Użytkownik nie jest uprawniony do udzielania dostępu do Konta innym osobom, w tym również poprzez najem lub użyczenie Konta
  4. Serwis Internetowy pozwala Użytkownikom na zarejestrowanie Produktu BEDITOM zakupionego w jednym z salonów sprzedaży Usługodawcy, punktów sprzedaży jego partnerów lub za pośrednictwem odrębnej od niniejszego Serwisu strony do składania zamówień dla klientów B2B. Rejestracja Produktu na stronie Serwisu Internetowego może być warunkiem udzielenia lub przedłużenia ochrony gwarancyjnej Produktu BEDITOM zgodnie z postanowieniami Karty Gwarancyjnej otrzymanej przez Użytkownika.
  5. Rejestracja Produktu jest możliwa po skorzystaniu z Formularza Rejestracji i następuje po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Użytkownika – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji dostępnego na stronie Serwisu oraz (2) kliknięciu pola akcji – w tym momencie Produkt zostaje zarejestrowany w Serwisie Internetowym. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Użytkownika następujących danych dotyczących Użytkownika: danych dotyczących Produktu: nazwa Produktu, numer seryjny Produktu oraz data zakupu, a także danych dotyczących montażu Produktu: adres montażu (miejscowość, ulica numer budynku/lokalu, kod pocztowy).
  6. Panel RMA ma na celu sprawne przeprowadzenie postępowania reklamacyjnego w przypadku reklamacji gwarancyjnych Produktów BEDITOM dystrybuowanych przez Usługodawcę lub partnerskie punkty sprzedaży. Panel RMA umożliwia między innymi złożenie reklamacji na podstawie gwarancji udzielonej na dany Produkt, a także śledzenie jej statusu oraz uzyskanie informacji o decyzji gwaranta. Panel RMA nie służy do składania reklamacji dotyczącej Produktu na podstawie rękojmi ustawowej. Reklamacja na podstawie rękojmi powinna być składana bezpośrednio do sprzedawcy danego Produktu.
  7. Zgłoszenie reklamacyjne za pośrednictwem Panelu RMA powinno być złożone zgodnie z warunkami udzielonej gwarancji, w szczególności Karta Gwarancyjna dołączona do Produktu określać będzie możliwe żądania związane z reklamacją danego Produktu.
  8. Gwarant ustosunkuje się do złożonej reklamacji zgodnie z warunkami wskazanymi w Karcie Gwarancyjnej.
  9. Informacja o reklamacjach złożonych za pomocą Panelu RMA, o ich statusie oraz o decyzji gwaranta dotyczącej danej reklamacji wskazywana jest w Panelu RMA przy danej reklamacji oraz dodatkowo informacja o każdej zmianie statusu oraz o decyzji gwaranta przesyłana jest na adres poczty elektronicznej przypisany do Konta Użytkownika.
  10. Usługa Elektroniczna Panel RMA świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieoznaczony, tj. tak długo, dopóki Użytkownik posiada aktywne Konto w Serwisie Internetowym.
  11. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@beditom.pl. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie pozostaje bez uszczerbku dla praw i obowiązków Użytkownika wynikających z już złożonych, realizowanych lub wykonanych reklamacji.
  12. Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia, a w ostateczności także usunięcia Konta Użytkownika w następujących przypadkach: (1) działania danego Użytkownika naruszają renomę Usługodawcy lub Serwisu Internetowego; (2) Użytkownik korzysta z Serwisu Internetowego niezgodnie z jego przeznaczeniem i tematyką; (3) działania Użytkownika stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy i Serwisu Internetowego lub bezpieczeństwa innych Użytkowników podczas korzystania przez nich z Serwisu; (4) Użytkownik dostarcza w Serwisie Internetowym treści bezprawne, wulgarne i obraźliwe, treści naruszające cudze dobra osobiste i prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej, treści sprzeczne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, a także treści promujące pośrednio bądź bezpośrednio inne strony internetowe, firmy, produkty i usługi konkurencyjne względem Usługodawcy oraz Serwisu Internetowego; (5) Użytkownik podaje w ramach Serwisu niepełne (w przypadku, kiedy są obowiązkowe) lub nieprawdziwe dane; albo (6) Użytkownik w inny sposób rażąco lub uporczywie narusza postanowienia niniejszego Regulaminu.
  13. Zawieszenie Konta może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub nieokreślony – do czasu ustania przyczyny jego zawieszenia. W czasie zawieszenia nie jest możliwe logowanie się do Konta i korzystanie z jego funkcjonalności i zasobów. W czasie zawieszenia Konta Użytkownik obowiązany jest podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyn jego zawieszenia, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca niezwłocznie odblokowuje Konto, gdy otrzyma informację o ustaniu przyczyny będącej podstawą jego zawieszenia.
  14. Usługodawca przed podjęciem decyzji o zawieszeniu Konta w miarę możliwości wzywa Użytkownika drogą mailową (e-mail) do zaprzestania naruszeń, a dopiero jeżeli wezwanie okaże się bezskuteczne lub niemożliwe – Usługodawca może zawiesić jego Konto.
  15. W przypadku gdy zawieszenie Konta Użytkownika trwa co najmniej 30 dni kalendarzowych i przyczyny jego zawieszenia nadal nie ustały, Usługodawca ma prawo wypowiedzieć Użytkownikowi umowę o korzystanie z Konta z 7-dniowym terminem wypowiedzenia, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail Użytkownika. Po upływie terminu wypowiedzenia Konto zostaje bezpowrotnie usunięte.
  16. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie pozostaje bez uszczerbku dla możliwości dalszego przechowywania danych osobowych Użytkownika przez Usługodawcę przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania (innych niż korzystanie z Konta) zgodnych z polityką prywatności Serwisu Internetowego.

§ 6     KONFIGURATOR PRODUKTU

  1. Konfigurator Produktu umożliwia stworzenia wizualizacji (projektu) Produktu poprzez wybór indywidualnych cech i elementów Produktu przez Użytkownika.
  2. Korzystanie z Konfiguratora Produktu wymaga wykonania przez Użytkownika łącznie trzech kolejnych kroków – (1) przejścia do odpowiedniej zakładki w Serwisie; (2) wybraniu lub podaniu opcji dostępnych w ramach wskazanych w Konfiguratorze cech Produktu BEDITOM oraz (3) kliknięciu pola akcji. Następnie Użytkownik ma możliwość przesłania Usługodawcy zapytania o Produkt BEDITOM utworzony za pomocą Konfiguratora.
  3. Usługa Konfiguratora Obrączek świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą utworzenia projektu Produktu BEDITOM za pomocą Konfiguratora.

§ 7     WYSZUKIWARKA

  1. Korzystanie z Wyszukiwarki możliwe jest po przejściu do właściwej zakładki na stronie Serwisu Internetowego. Wyszukiwarka połączona jest z interaktywną mapą, która wyświetla lokalizacje partnerskich punktów sprzedaży Produktów BEDITOM. Użytkownik ma możliwość wyszukania konkretnych punktów sprzedaży poprzez wpisanie interesującej go lokalizacji lub włączenie geolokalizacji na swoim urządzeniu końcowym. Po skorzystaniu z Wyszukiwarki Użytkownikowi przedstawione zostają wyniki wyszukiwania, obejmujące listę punktów sprzedaży, które odpowiadają wybranej przez Użytkownika lokalizacji.
  2. Usługa Elektroniczna Wyszukiwarka ma charakter nieodpłatny, jednorazowy i ulega zakończeniu po skorzystaniu z niej przez Użytkownika albo z chwilą wcześniejszego opuszczenia strony Serwisu Internetowego.

§ 8     KONTAKT Z NAMI

  1. Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą są: poczta elektroniczna (adres e-mail: biuro@beditom.pl) oraz Formularz Zapytania, za pośrednictwem których Użytkownicy mogą wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Serwisu Internetowego. Użytkownicy mogą kontaktować się z Usługodawcą również na inne prawnie dopuszczalne sposoby, korzystając z danych wskazanych na wstępie Regulaminu.

§ 9     REKLAMACJE DOTYCZĄCE SERWISU INTERNETOWEGO

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Użytkownika za działanie Usług Elektronicznych są określone powszechnie obowiązującymi przepisami polskiego prawa. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Użytkownika, gdy Usługa Elektroniczna jest świadczona w sposób niezgodny z umową, określone są przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta lub ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.). W przypadku reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, obejmującej treści lub usługi cyfrowe, zastosowanie mają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta.
  2. Reklamacje związane z Usługami Elektronicznymi i inne zgłoszenia dotyczące działania Serwisu Internetowego Użytkownik powinien przesyłać do Usługodawcy na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@beditom.pl.
  3. Zaleca się podanie przez Użytkownika w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) oczekiwań Użytkownika; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  4. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Użytkownika niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

§ 10  POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
  4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

§ 11  USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Postanowienia niniejszego punktu 11. Regulaminu mają zastosowanie do umów zawieranych na odległość przez Konsumentów z Usługodawcą.
  2. Konsument, zgodnie z art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od umowy zawartej na odległość, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Jednocześnie Usługodawca wskazuje, że za pośrednictwem Serwisu Internetowego nie zawiera z Konsumentami żadnych odpłatnych umów. Konsumenci mogą zrezygnować z korzystania z Serwisu Internetowego oraz Usług Elektronicznych w każdej chwili i bez ponoszenia kosztów zgodnie z opisem korzystania z nich zawartym w poniższym Regulaminie.
  3. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy podanymi na wstępie oraz w pkt. 8. Regulaminu. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest jako załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m. in. w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku umów o świadczenie usług bieg terminu do odstąpienia od umowy liczy się od dnia zawarcia umowy.
  6. Postanowienia niniejszego punktu 11. Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta.

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
BEDITOM sp. z o. o.
ul. Północna 1d, 81-029 Gdynia
e-mail: biuro@beditom.pl
tel.: +48 58 667 37 10
Ja __________________________ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi __________________________ w ramach Serwisu beditom.pl. Data zawarcia umowy to __________________________.

___________________________
(miejscowość, data, podpis)

 
§ 12  POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejszy punkt 12. Regulaminu i postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Użytkownika niebędącego Konsumentem oraz niebędącego także Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta.
  2. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Użytkownikiem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie takiego Użytkownika żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  3. Usługodawca ma prawo wypowiedzenia Użytkownikowi umowy o korzystanie z Usług Elektronicznych w każdej chwili i bez podania przyczyny, co nie rodzi po stronie takiego Użytkownika żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  4. Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Użytkownika, w szczególności podanych w trakcie wysyłania reklamacji za pomocą Panelu RMA lub wiadomości za pomocą Formularza Zapytania. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Użytkownika przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest do zawieszenia Konta i wstrzymania realizacji reklamacji złożonej przez Użytkownika za pomocą Panelu RMA na czas trwania weryfikacji.
  5. Usługodawca nie ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające z działania zdarzeń o charakterze siły wyższej (np. ataki hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, rozruchy, wojny, zamieszki, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, akty władzy wykonawczej lub ustawodawczej, blokady granic i portów) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy.
  6. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika, bez względu na jej podstawę prawną, do wysokości poniesionych przez niego kosztów korzystania z Serwisu Internetowego za okres ostatniego roku, a w razie ich braku – nie więcej niż do kwoty 500,00 zł (pięćset złotych). Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, obowiązuje nawet w przypadku braku zawarcia jakiejkolwiek odpłatnej umowy przez Użytkownika z Usługodawcą lub w przypadku niezwiązanym z tą umową. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
  7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

§ 13  PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE

  1. Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu i jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS –  distributed denial of service) możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe i uzasadnione działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.
  2. Usługodawca informuje niezwłocznie Użytkowników o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.
  3. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu Internetowego oraz jego zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi.
  4. Usługodawca planuje przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Użytkowników, w szczególności, aby planowane były na pory o zmniejszonym natężeniu ruchu w Serwisie (np. godziny nocne) i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca informuje Użytkowników o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także przewidywaną długość trwania planowanej przerwy.
  5. Usługodawca nie ponosi wobec Użytkowników odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikających z wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych, o których mowa w niniejszym pkt. 13 Regulaminu. Niniejszy punkt Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek uprawnień Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności w zakresie odpowiedzialności Usługodawcy za nienależyte spełnienie świadczenia.

§ 14  PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną przepisów Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona Serwisu Internetowego obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
  2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie prawnoautorskiej. Użytkownik nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Użytkownik zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
  3. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 15  NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

  1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Serwisu Internetowego i Usługodawcy. W każdym wypadku dostarczania treści przez Użytkownika, jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
  2. PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej biuro@beditom.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia korzystającym ze strony Serwisu, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
  3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
    1. Na adres poczty elektronicznej biuro@beditom.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
    2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
    3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
    4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
    5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
  4. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Użytkowników:
    1. Użytkownika obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Serwisu Internetowego:
      1. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego, w tym do zamieszczania/przesyłania treści,  zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
      2. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
      3. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
      4. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego;
      5. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
      6. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Sklepie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
      7. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego w sposób niestwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Serwisu Internetowego lub osób trzecich.
    2. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Użytkowników na stronę Serwisu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
    3. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję odnośnie treści. Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Użytkownika, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
    4. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
  5. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 8. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
  6. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
  7. Użytkownicy, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.

§ 16  POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Językiem komunikacji Usługodawcy z Użytkownikiem jest język polski.
  2. Zmiany Regulaminu:
    1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług Elektronicznych; dodania lub usunięcia Usług Elektronicznych; zmiany sposobów i terminów płatności; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; wprowadzenia lub zmiany wysokości opłat za korzystanie z Serwisu Internetowego; poprawy jakości obsługi Użytkowników; zmiany danych Usługodawcy – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    2. Okres powiadomienia o proponowanych zmianach przed ich wprowadzeniem wynosi co najmniej 15 dni od dnia powiadomienia, z zastrzeżeniem pkt. 16.2 lit. d) i e) Regulaminu. Użytkownik ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia.
    3. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym (np. umowa o korzystanie z Konta), zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Użytkownik może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych (jeżeli zostałyby wcześniej wprowadzone jakiekolwiek  opłaty), Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta ma prawo odstąpienia od umowy.
    4. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Użytkownika przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już wykonane i realizowane umowy.
    5. Usługodawca może wprowadzić zmiany Regulaminu bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia, o którym mowa w pkt. 16.2 Regulaminu, w przypadku, gdy Usługodawca:
      1. podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia;
      2. musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  4. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu Konsumenta, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca gwarantuje w takim wypadku Konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.