SECTIONAL GARAGE DOORS

SECTIONAL GARAGE DOORS

General information about sectional garage doors

The Beditom sectional garage door is designed for installation in door openings in single-family buildings. It is constructed of vertical and horizontal guides suspended from the ceiling and a steel insulated door casing. The door structure is made of galvanized steel elements.
The door is sealed around the entire perimeter and between the segments. The door casing segments are insulated with freon-free polyurethane foam, with a thickness: 40 mm. Doors are available in manual or automatic versions.

Beditom bramy garażowe

PRODUCTS

Garage doors for your home

TECHNICAL INFORMATION

Door casing

The garage door casing is made of 40 mm thick segments (panels) made of galvanized steel sheet with an insulating core made of CFC-free polyurethane foam. The shape of the segment edge is specially profiled to prevent fingers from being pinched. At the ends of the segments, galvanized steel reinforcing fittings are mounted, to which elements connecting the segments are installed, such as steel side hinges with bearing-mounted nylon rollers enabling the door to be guided in the guides, and for each door width, central hinges ensuring the appropriate stiffness of the garage door casing. The doors are equipped with a system of durable, flexible, and weather-resistant seals, which are placed around the entire perimeter of the door and between the segments. The seal between the top panel and the lintel is provided by a seal mounted to the top panel or to the lintel. A seal made of a special modified EPDM material is installed in the bottom panel, adhering to the ground.

Guides

Made of profiled galvanized steel elements that prevent the nylon rollers from sliding out or falling out. The vertical guides are equipped with integrated side seals, which, together with the bottom and top seals of the garage door, create a perimeter seal for the closed position. Horizontal guides equipped with a bracing profile and adapted to suspensions selected according to the size of the door and type of structure to ensure stability and rigidity during use.

The doors are available in two balancing systems.

The first torsion spring system for guides mounted on a shaft in the lintel or on the back of horizontal guides. Torsion springs are standardly designed for at least 20,000 cycles and are made in a galvanized version. It is possible to manufacture springs for a larger number of cycles, e.g., 50,000 or 100,000 cycles. Spring break protection mechanisms (MZS) as standard.

The second system of tension springs for guides is mounted along the vertical guides in the amount of 2 to 3 pieces per side, made in a galvanized version and designed for 25,000 cycles.

Beditom bramy garażowe

DOWNLOADS

Przeszklenie

Beditom bramy garażowe

Okno typu S1

Okrągłe, nierdzewne, o średnicy 240 mm z szybą bezpieczną.

Beditom bramy garażowe

Okno typu S3

Kwadratowe, nierdzewne, o wymiarze 230×230 mm.

Beditom bramy garażowe

Okno typu P1

Czarne, plastikowe, o wymiarze 610×203 mm.

Beditom bramy garażowe

Okno typu P2

Prostokątne, czarne, plastikowe, o wymiarze 640×336 mm.

Beditom bramy garażowe

Okno typu P3

Prostokątne, wymiar zewnętrzny 490×324 mm.

Wypełnienie: podwójna szyba akrylowa
Ramka: tworzywo sztuczne
Kolory: biały RAL 9016, czarny RAL 9005, brąz RAL 8014, struktura woodgrain

Beditom bramy garażowe

Przeszklenie Aludoor

Pełne przeszklenie segmentu bramy. Segment bramy zbudowany z profili aluminiowych

Zamki

Beditom bramy garażowe

Zamek typu LUX

Zamek w kolorze czarnym wyposażony we wkładkę patentową

Beditom bramy garażowe

Zamek typu OPTIMUM

Zamek w kolorze czarnym wyposażony we wkładkę patentową

Beditom bramy garażowe

Zamek typu STANDARD

Zamek w kolorze czarnym w układzie poziomym wyposażony we wkładkę patentową

Inne

Beditom bramy garażowe

Zasuwy

Zasuwa boczna ryglująca mechanicznie do prowadzenia pionowego

Beditom bramy garażowe

Kratki wentylacyjne

Czarna, wymiar 344x138mm.

Beditom bramy garażowe

Furtka w bramie

Furtka w bramie umożliwia komunikację bez konieczności otwierania całej bramy

Beditom bramy garażowe

Szprosy dekoracyjne

Różne wzory okien ze szprosami

Parametry otworu garażowego

Beditom bramy garażowe

B – szerokość otworu, wymiar zamówieniowyBf – szerokość światła wjazdu po zamontowaniu bramy
H – wysokość otworu, wymiar zamówieniowy
Hf – wysokość światła wjazdu po zamontowaniu bramy
Hp – wysokość prowadnic od posadzki garażu
a – szerokość lewego węgarka bocznego
b – szerokość prawego węgarka bocznego
d – wysokość nadproża
P – długość prowadnic poziomych
pg – głębokość garażu
Pn – długość napędu z szyna

Rodzaje prowadzeń garażowych

Prowadzenie G320 – sprężyny skrętne z przodu

Beditom bramy garażowe

Prowadzenie G200 – sprężyny skrętne z przodu

Beditom bramy garażowe

Prowadzenie G100 – sprężyny skrętne z tyłu

Beditom bramy garażowe

Prowadzenie TS100 – sprężyny naciągowe

Beditom bramy garażowe

NOWOŚĆ

Prowadzenie TS100

Beditom bramy garażowe

Preinstalowane i już naprężone sprężyny wraz z linkami w prowadnicach pionowych

Zalety nowego systemu prowadzeń:

  • solidna i trwała konstrukcja zgodna z europejskimi normami
  • łatwy montaż „idea jednego narzędzia”
  • krótszy montaż (nawet do 60 min) poprzez odpowiednio
    sprefabrykowaną konstrukcję bramy umożliwiającą bardzo prosty i łatwy montaż (patrz instrukcja montażu)
  • przyjazny logistycznie
Beditom bramy garażowe

Właściwe użytkowanie bram związane jest nie tylko z koniecznymi zabiegami konserwacyjnymi i serwisowymi, ale również wynika z właściwego zaprojektowania bramy spełniającego wymagania Klienta z uwzględnieniem jej możliwości zabudowy.

Od ponad 20 lat jako lider i prekursor rozwiązań technicznych wyposażamy nasze bramy tak aby spełniały rygorystyczne i najnowsze wymagania bezpieczeństwa zawarte w Normach Europejskich i znakujemy nasze wyroby znakiem CE.

Do takich urządzeń i rozwiązań zaliczamy m.in.:

  1. Specjalnie wyprofilowane panele (od wewnątrz i z zewnątrz) uniemożliwiające przytrzaśnięcie palców w miejscu ich łączenia oraz w miejscach montażu zawiasów.
  2. Specjalnie wyprofilowane prowadnice zapobiegające wypadnięciu rolek.
  3. Zabezpieczenie pęknięcia linki chroni przed niekontrolowanym opadnięciem skrzydła bramy w przypadku pęknięcia linek stalowych.
  4. Zabezpieczenie pęknięcia sprężyn w przypadku pęknięcia jednej ze sprężyn skrętnej zapewniają maksimum bezpieczeństwa.
  5. Osłony prowadnic pionowych odcinają od bezpośredniego kontaktu z elementami ruchomymi na prowadnicy pionowej.
  6. Blokada przeciwwyważeniowa bramy dodatkowo zabezpiecza przed niepożądanym otwarciem z zewnątrz
  7. Opatentowana mechaniczna blokada antywłamaniowa bramy automatycznej
  8. Możliwość podłączenia systemu alarmowego do bramy automatycznej
  9. Zabezpieczenie przeciążeniowe w sytuacji zetknięcia z przeszkodą, zatrzymuje skrzydło bramy, a następnie cofa je do góry.
  10. Fotokomórki zapewniają zatrzymanie bramy i jej powrót do pozycji otwartej, jeżeli w świetle przejazdu pojawi się przeszkoda.
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.